Společnost Slovenské elektrárne, největší výrobce elektrické energie na Slovensku a významný hráč ve středoevropském regionu, se rozhodla ve své dceřiné společnosti Slovenské elektrárne – energetické služby implementovat nový a jednoduchý docházkový systém. Za tímto krokem stála potřeba lepší organizace a zefektivnění práce s lidskými zdroji.
Slovenské elektrárne provozují 31 vodních, dvě jaderné, dvě tepelné a dvě fotovoltaické elektrárny, čímž se řadí mezi top evropské klimatické lídry. Díky jaderným a vodním elektrárnám dodávají do sítě až 95 % elektřiny bez emisí CO2. Mají téměř 4 000 zaměstnanců a jako jediná společnost ze zemí východní Evropy se Slovenské elektrárne zařadily mezi špičku evropských klimatických lídrů.
Jednou z jejich dceřiných společností je také společnost Slovenské elektrárne – energetické služby, která nabízí dodávku elektřiny, plynu a tepla a zajišťuje pro své klienty komplexní energetické služby. Společnost má 40 zaměstnanců, kteří potřebovali jednoduchý docházkový systém, bez identifikačních karet a biometrie.
„Rychlý, přehledný, srozumitelný a dostupný docházkový systém pro všechny, kteří mají přístup k internetovému připojení. Zaměstnanci mají možnost vidět vše na jednom místě, bez nutnosti se složitě proklikávat a vyhledávat potřebné údaje, nemluvě o zjednodušení schvalovacích procesů vedoucích pracovníků. To jsou hlavní pozitiva, která vystihují zavedení aplikace TULIP do každodenního pracovního života v naší společnosti. Velice oceňujeme ochotu, vstřícnost a flexibilní podporu kolegů z TULIPu vždy, když je nutný jejich zásah”
říká Kristína Martinková, specialista interních procesů & HR business partner ve společnosti Slovenské elektrárne – energetické služby.
Fakta
a čísla
- Docházkový systém TULIP využívají Slovenské elektrárne – energetické služby od května 2022.
- V květnu 2023 využívalo platformu TULIP k evidenci své docházky 40 zaměstnanců elektráren.
- V rámci docházkového systému klient využívá také sdílený plánovač dovolených, který nabízí přehled plánovaných dovolených jednotlivých kolegů – pro lepší rozložení pracovních kapacit.
- Součástí řešení pro tohoto klienta je report pro výpočet nároku na příspěvek na stravné.
Úspěchy
Implementace docházkového systému TULIP přinesla několik významných benefitů a úspěchů:
- Úspora času HR oddělení: Platforma TULIP automatizuje mnoho rutinních úkolů. To znamená snížení administrativní zátěže v HR oddělení a potažmo úsporu cenného času.
- Spolehlivější podklady z docházky pro výpočet mezd: Systém TULIP zaznamenává přesné údaje o docházce, čímž se zlepšuje přesnost a spolehlivost dat pro výpočet mezd.
- Jednoduchá evidence docházky v online portálu pro kancelářské zaměstnance společnosti Slovenské elektrárne – energetické služby: Zaměstnanci mají možnost kontrolovat a spravovat svou docházku online. Zvyšuje se tak jejich samostatnost a zároveň zefektivňují procesy.
- Evidence v souladu s legislativou: Systém TULIP je vytvořen tak, aby byl v plném souladu se slovenskou legislativou a zajišťoval legální a transparentní evidenci.
Implementace platformy TULIP byla pro Slovenské elektrárne – energetické služby úspěšným krokem k zefektivnění firemních procesů spojených s docházkou. Systém neustále pracuje na tom, aby zajišťoval maximální efektivitu a spolehlivost, což vede ke zlepšení kvality práce a spokojenosti zaměstnanců.