Firma ze segmentu Retail neboli obchodní řetězec si s ohledem na svou specifickou docházku obtížně hledá systém, který uspokojí její potřeby. Co je pro retail typické a jak to hravě zvládnout v moderním cloudovém systému? Podívali jsme se na to.
Retail bývá v oblasti digitalizace docházkové a HR agendy ve zlatém středu. Řetězce se do novinek nevrhají mezi prvními, ale ani nebývají poslední. Takových firem je většina a není na tom nic špatného. Prvním odvětvím, které se vrhá do digitálních řešení, a to i v oblasti HR, jsou IT firmy, které už ze své podstaty sahají po nejnovějších trendech. Obchodní řetězce fungují úplně jinak, jsou konzervativnější a mají pro to své důvody. Jak u nich vypadá docházka?
Co je pro retail v evidenci docházky rozhodující?
Obchodní řetězce mají specifickou docházku z více pohledů:
Proto mnohé stále zůstávají u starosvětského přístupu k personalistice a docházce. Papír a fyzické terminály jim stále připadají spolehlivější.
Ale i tento segment je čím dál víc přístupný digitalizaci. Proto my v TULIPu myslíme na odvětví se složitou docházkou.
TULIP je systém pro obchodní řetězce. Jak zohledňuje jejich specifickou docházku?
Plánovaní směn
Retail potřebuje rychlé, flexibilní a uživatelsky jednoduché plánovaní směn.
V TULIPu je možné naplánovat směny v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Například na týdenní i měsíční bázi, ale v případě potřeby je možné naplánovat směny i na celý rok a měnit je dle potřeby. Plán je vizuálně atraktivní, přehledný a obsahuje automatické kontroly legislativy. Samozřejmostí je oddělené uchovávání plánu a skutečně odpracovaných směn s možností porovnání.
Týmy a označování kvalifikovaných zaměstnanců
V systému si rozdělíte zaměstnance do týmů, v plánu směn je lze vizuálně barevně odlišit.
Zaměstnanci mají automaticky zobrazené pracovní pozice. Dále je možné přidat tagy, které si sami vytvoříte, a sledovat tak, jestli je v dané směně na pobočce zaměstnanec s potřebnými vědomostmi (např. podle jazyka, který ovládá; práce s pokladnou nebo jiným systémem; podle seniority – cokoliv si stanovíte).
Plánovaní dovolených a schvalování absencí
Základem každého docházkového systému je evidence a schvalování dovolených, PN a ostatních absencí, jinak tomu není ani v TULIPu. Vedoucí prodejny může v systému evidovat různé absence jednotlivých zaměstnanců, má přehled o čerpaní absencí jednotlivých zaměstnanců a podobně.
Dovolené lze plánovat i nezávazně na celý rok v sekci, která je společná pro všechny, díky čemuž si kolegové rozplánují dovolené ke vzájemné spokojenosti bez zbytečných e-mailů, telefonátů či setkání. Všechno je viditelné online v reálném čase.
Automatická kontrola legislativy a podklady pro mzdy
Každý požadavek v docházce a plánovaní směny podléhá kontrole legislativy. Systém nepustí uživatele zadat si více dovolené, než na kolik má nárok, nelze naplánovat směnu bez povinné přestávky, nepovoluje zakázané překryvy. Legislativa už není vaše starost. Nechejte to na TULIPu.
Dostupnost v různých zemích a schvalování odkudkoli
TULIP je používán v téměř 40 zemích světa a v docházce není problém, pokud má tým nadřízeného v jiné lokalitě. Schvalování je možné odkudkoli. Samozřejmostí je soulad s místní legislativou.
Chcete docházkový systém TULIP do svého provozu? Dohodněte si s námi demo prezentaci
Používají nás banky, obchodní řetězce i IT giganti v různých zemích. Nikdo nechce zbytečně evidencí docházky obtěžovat zaměstnance. Proto hledají nové způsoby, jak legislativní povinnosti automatizovat a zjednodušovat. Přidejte se k nim a evidujte docházku ve vaší společnosti jednoduše v cloudu TULIP.
E-mail: sona.vyhonska@tulipize.com
Telefon: +421 917 882 324