Náročné zákonné požadavky a časté legislativní změny činí zpracování mezd obzvlášť náročnou záležitostí. Ne každá společnost má zdroje na to, aby mzdovou agendu řešila interně. Které oblasti je lepší outsourcovat a které zvládnete interně s využitím poradenských služeb?
Outsourcingové firmy obvykle poskytují kromě zpracování mezd i další HR služby: správu osobních složek, přípravu pracovně-právní dokumentace, personální poradenství. Takové firmy za vás můžou sledovat změny v legislativě, udržovat mzdový software, distribuovat výplatní pásky, poskytovat mzdové služby a podporu vašim zaměstnancům či na míru šité HR reporty pro management. Samozřejmostí je dodržení nejvyšších standardů na ochranu citlivých osobních i firemních dat.
Externí poskytovatel mzdových služeb také zodpovídá za kontinuitu služeb a za to, že vaše povinnosti vůči zaměstnancům či statutárním orgánům budou splněny včas a v souladu s legislativou.
Mzdový outsourcing obvykle zahrnuje:
- Měsíční zpracování mezd (výměnu mzdových podkladů, výpočet mezd a odvodů, výpočet srážek ze mzdy, archivaci mzdové agendy, výpočet daní, výpočet čistých mezd a nepravidelných plateb).
- Mzdové reporty (statutární výkazy pro správu sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovny, pro finanční úřady, statistický úřad, roční zúčtování daně a další reporty dle potřeby).
- Administrativu při nástupu a odchodu zaměstnanců(přihlášení a odhlášení, příprava a podpis pracovní smlouvy, příprava výpovědi).
- Zpracování personální agendy (přihlašování a odhlašování zaměstnanců u všech institucí, evidenční listy důchodového pojištění, potvrzení o zdanitelném příjmu, různá potvrzení a dokumenty zaměstnanců na požádání).
- Zastupování při komunikaci s úřady (komunikaci se všemi institucemi v případě kontroly a v době auditu).
Bonusem mohou být další služby jako distribuce výplatních pásek, daňové a pracovně-právní poradenství (příprava smluvní dokumentace, poradenství v oblasti GDPR, zaměstnávání pracovníků ze zahraničí, hromadné propouštění, vypracování interních směrnic a mnoho dalšího).
Komu stačí mzdové a daňové poradenství?
Pokud máte zaběhnutou firmu s plnohodnotným mzdovým oddělením, nemáte důvod se obávat nekvalitního zpracování mezd. Pro toto oddělení může být ovšem namáhavé sledovat rychle se měnící mzdovou legislativu a včas všechny změny implementovat. Pokud máte signály od vašich mzdových účetních, že s tím potřebují pomoci, obraťte se na firmy, které poskytují mzdové poradenství. Obvykle jsou to ty, které poskytují také mzdové účetnictví. Získáte záruku, že se při zpracování mezd nestane vážná chyba, která by způsobila problémy při kontrolách státních institucí nebo rovnou vysoké pokuty.
TULIP Solutions neposkytuje mzdové služby, ale je součástí skupiny Accace Group, která zaměstnává více než 800 profesionálů a měsíčně zpracovává desetitisíce výplatních pásek. Jejimi klienty jsou většinou mezinárodní společnosti z různých odvětví. Accace je pravidelně auditovaný v oblasti kontinuity podnikání, bezpečnosti, řízení kvality a životního prostředí dle norem ISO a ISAE. Pokud hledáte partnera pro externí zpracování mezd, rádi vám zprostředkujeme setkání a cenovou nabídku na mzdové služby.
LÍBIL SE VÁM TENTO ČLÁNEK?
Staňte se odběratelem našeho newsletteru a horké novinky příště poputují přímo do vaší e-mailové schránky.