Expandujete? Stále více času vám patrně zabírá problém propojení všeobecných interních procesů s místní legislativou. Inspirujte se, jak toto dilema řeší korporace.
Mezinárodní firmy potřebují mít ucelené procesy napříč zeměmi, v nichž působí. V cestě jim však může stát místní legislativa, jenž se v každé zemi liší. Jak zařídit, aby zaměstnanci používali stejné firemní systémy, ale podléhali mzdovým a docházkovým požadavkům legislativy v zemích, kde působí?
Dnešní střední a velké podniky s globálním zaměřením se těžko obejdou bez dobrého HR systému. Ten dokáže pokrýt globální procesy, jež jsou často téměř totožné ve všech zemích. Příkladem těchto procesů mohou být kompenzační změny, organizační struktura a organizační změny, nebo tzv. „off-boarding“. Zejména z uvedených procesů společnost získává údaje o růstu počtu zaměstnanců a jejich fluktuaci, a udržuje si tedy celkový přehled. Jedním z nejpopulárnějších systémů pro HR management je např. Workday.
Co však s procesy, které jsou legislativně náročné, z pohledu zaměstnance velmi důležité, a v každé zemi často rozdílné? Tedy odlišné třeba pro Česko, Slovensko, Polsko, Rumunsko či Maďarsko. Spadá sem zejména evidence docházky a mzdové procesy. Vyplatí se dnes firmám investovat do jednoho řešení s náročnou kustomizací (přizpůsobením)?
Propojení globálního softwaru a lokálního řešení
Velmi oblíbeným firemním trendem se stává synergie GLOBAL/LOKAL, a to globálního softwaru s lokálním řešením – čili v náročnějších procesech ponechat expertízu v rukou odborníků a raději se spolehnout na jednoduchý lokální systém, který se umí „technicky“ napojit například na již zmiňovaný Workday.
Přesně na tomto principu pracujeme i my. TULIP je slovenské cloudové řešení, jenž dnes využívají stovky firem ve 20 zejména evropských zemích. Dokáže pokrýt i potřeby velkých korporací s více než 7 tisíci zaměstnanci, např. v oblasti evidence docházky. TULIP poskytuje také propojení s mzdovými softwary, ať již přímým rozhraním, datovými výstupy anebo propojením přes tzv. API. Klient nemusí nic instalovat, zaměstnanci buď dostávají přihlašovací údaje ke svému účtu, případně se přihlašují pomocí SSO.
Jako docházkový systém je TULIP vysoce přizpůsobitelný přáním a potřebám zákazníků a samozřejmě zahrnuje všechny legislativní požadavky. Kromě klasické docházky, různých specifických docházkových nároků, kvót a přesčasů nabízí i plán směn. Jedinečnost plánu tkví v tom, že nadřízeným umožňuje efektivně plánovat/měnit směny týmu, mít rychlý přehled o celém týmu a jeho směnách či absencích, a to vše v uživatelsky přívětivém rozhraní s moderním designem. Plán směn navíc poskytuje další funkce, jako např. označování zaměstnanců vlastními štítky, filtrování zaměstnanců, přehlednou barevnost směn (ranních, odpoledních, večerních), ukládání často používaných směn do tzv. „favorites“, komfortní žádosti o absence/nepřítomnosti přímo v „shift plánu“, nebo rychlý plánovač dovolených. Směnový plán samozřejmě kontroluje povinné přestávky a ostatní legislativní limity.
Jste-li tedy společnost s mezinárodním působením, určitě se zkuste poohlédnout po existujících lokálních řešeních. Vlastní systém vás bude zbytečně stát mnoho peněz i času.
Diana Šilonová
Projektová manažerka
Chcete-li se Diany něco zeptat nebo se dozvědět o TULIPu více, ozvěte se nám: