• Skip to main content
  • Skip to footer
Napište nám Chci dostávat novinky

TULIP Česká republika

Online platforma zjednodušující firemní procesy

  • Docházka
  • HR
  • Účetnictví
  • Reference
  • Blog
  • Akce
  • O nás
  • Kontakt

Jak si správně zvolit systém evidence docházky zaměstnanců?

27 Čvn 2017

Jak evidujete docházku svých zaměstnanců? Chcete-li se zbavit nepřehledných excelových tabulek, naskočte na vlnu digitalizace. Jaké docházkové systémy existují a jak si pro svou firmu vybrat ten správný?

dochazka_zamestnancu_online_evidence-tulipize.cz

Neuvěřitelné množství firem dnes stále ještě ručně eviduje docházku zaměstnanců v excelových tabulkách, na jejichž základě se následně zpracovávají podklady pro mzdy. Každý měsíc si pravděpodobně vaše mzdové účetní rvou vlasy. Navíc jedna malá chyba může způsobit velké nepříjemnosti jednak mzdovému oddělení, ale hlavně firmě jako takové v případě kontroly inspektorátem práce. Mnohé podniky tak přicházejí o zbytečně vysoké částky na pokutách.

Moderní docházkový systém pro sledování docházky zaměstnanců pomůže těmto problémům předejít.

Jaký je však nejlepší pro vás? Ne všechny společnosti totiž potřebují evidovat docházku zaměstnanců stejným způsobem.

 

Negativní a pozitivní evidence docházky

Důležité je rozhodnout se, má-li si každý zaměstnanec evidovat pozitivní docházku nebo pouze negativní. Co to znamená? Tzv. negativní docházka se využívá nejčastěji u klasických kancelářských pracovních pozic s 8hodinovou pracovní dobou. Pracovníci mají být v práci 8 hodin denně, 5 dní v týdnu. Zaměstnavatel tedy s touto docházkou počítá a v jeho evidenci mají zaměstnanci pracovní dobu přednastavenu. Jediné, co si budou v docházkovém systému evidovat, jsou výjimky – absence. Odtud tedy negativní docházka.

Tzv. pozitivní docházka je přesný opak, čili evidování každé odpracované hodiny. Počet odpracovaných hodin si nejčastěji evidují lidé, kteří pracují např. ve výrobě, aby se zaznamenala práce přesčas, ve svátek, v noci a podobně.

 

Přístup kdykoliv – online evidence

Máte zaměstnance v různě vzdálených pobočkách, případně pracující z domova (tzv. home office)? Zvolte si docházkový systém, který funguje online. Docházka se tak může jednoduše řešit v systému, aniž by byl nadřízený nucen si vyměnit se zaměstnancem množství emailů, příp. dokonce kvůli docházce telefonovat. Pokud zaměstnanec onemocní, kdykoliv si online, třeba i z postele přes mobil, vyřídí pracovní volno.

 

Propojení se mzdovým softwarem

Po svém novém docházkovém systému vyžadujte i tuto funkcionalitu. Nesmírně to ulehčí práci mzdovým účetním, kteří zpracovávají výplaty ve firmě.

 

Důvěřuj, ale prověřuj – čipové karty

Existují firmy, které mají mnoho zaměstnanců, nadřízení navíc nejsou přítomni přímo na pracovišti, anebo se v minulosti vyskytly podvody v docházce zaměstnanců a dodržování pracovní doby. Pokud si chcete pohlídat pohyb lidí po pracovišti, obstarejte si čtečky čipových karet. Zaměstnanci označují každý příchod a odchod z místa výkonu práce. Využívá se nejčastěji v různých továrnách, výrobních halách nebo korporacích se stovkami zaměstnanců. Většina systémů pak tyto údaje vyhodnocuje a upravuje jako podklady pro zpracování mezd.

 

Podle zmíněných kritérií si můžete vybrat docházkový systém ideální právě pro vaši společnost. Na trhu je jich k dispozici vícero.

TULIP je cloudové řešení, které nevyužívá snímače karet (jsme však schopni s nimi TULIP propojit). V TULIPu se docházka zaměstnanců registruje pouze online. Proto je naše řešení vhodné zejména pro malé a středně velké firmy, kterým bohatě vyhovuje evidence docházky s napojením na mzdový software a podle standardů české legislativy (případně slovenské, polské, maďarské či rumunské). Pokud vás TULIP zaujal, vyžádejte si cenovou nabídku:

KONTAKTUJTE NÁS

Footer

CO JE TULIP

TULIP je cloudové řešení pro řízení administrativy. Zjednodušuje procesy, zvyšuje transparentnost a efektivitu. Jde o přísně zabezpečený samoobslužný portál, který díky úplné digitalizaci dokumentů a automatizaci široké škály firemních procesů eliminuje papírovou práci s jejími riziky a chybovostí. V uplynulých deseti letech se TULIP stal globálním řešením, které využívá přes 1 300 firem a 70 000 uživatelů ve více než 30 zemích.

CO NABÍZÍME

Docházkový systém
HR a personalistika
Automatizace účetnictví

KONTAKTUJTE NÁS

Naše pobočky a kontakty
Žádost o cenovou nabídku
Přihlaste se k odběru novinek

SLEDUJTE NÁS

Facebook LinkedIn Twitter Youtube

@TULIP Solutions, všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | GDPR | Cookies

NENECHTE SI UNIKNOUT NOVINKY A TRENDY Z OBLASTI OPTIMALIZACE FIREMNÍCH PROCESŮ

Buďte u zdroje a mějte přehled o všem, co se děje v byznysu. Přinášíme vám užitečné tipy pro optimalizaci firemních procesů, správu docházky zaměstnanců, personalistiku či automatizaci účetnictví. Chcete být mezi prvními, kdo se dozví o novinkách v TULIP, nových modulech, funkcích a uživatelských vylepšeních? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a budete novinky dostávat přímo do vašeho e-mailu.

Chcete malou ochutnávku? Mrkněte na náš blog.

Potřebujeme pouze váš email

Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.

Nedaří se vám přihlásit? Zkuste tuto stránku.

Tato stránka používá cookies. Více o cookies.